-->

Sunday 22 May 2011

The Last Holiday^^ but not the end~~~

ini bukan cuti terakhir tp cuti akhir sebelum aku stat keje esok^^
aku akan mule bekerje membanting tulang utk mendapatkan gaji yang ciput dan berbaloi juger ler. sbb? sbb aku praktikal jek bukan keje bebtol pon but aku akan bg sepenuh penumpuan terhadap kerja yang akan aku buat...^^

entry before ni aku ade promote 'larian ayam' walaupon terlambat sudah tp sbnrnye aku dah promote sebulan seblm ini kat fb aku... kalo korg de tgk lah^^ so ni lah hasilnye... g menonton 'larian ayam' di sunway lagoon^^ sesampai je kt sunway piramid ni g parking kete n amek gambo tmpt parknyer supaye x seshat... heheheh


after claim tix from my cousin [dia yg g larian ayam aku x] tp ade masalah plak... heheheh janji bwk 2 org je tp terbawak 4 org... mak aku n cikha [kwn mak] . alkesahnyer... abg li [cousin aku yg masuk larian ayam tu] g la tolong cari kan tix lagi 2... sian dia.. n nasib kitorg baik ade 2 tix mmbe dia nye... dah penat lari xmo masuk sunway lagoon sbb penat..^^ so kitorg tolong la masuk situ... heheheh


bile nak masuk plak ade lg masalahnyer... haishh -_- mcm2 masalah di harungi ^^ smiles always... 
masalahnye bile nak masuk sunway lagoon ni sume beg di geledah dan dipereksa macam kitorg ni bwk bom la plak! sume mknn or minuman luar x boleh di bawa masuk! so terpakse la aku bukak air tin yg diberi oleh abg li minum trus depan org tu n separuh tin je yg aku larat then hukumnye jatuh ke dlm dust bin! 


lepas harungi segalenye dapat la kami masuk utk bersuka ria.... terkezut aku tp standard lah kan dorg x kasi bwk maknn n minuman sbb dorg pon byk jual food kt dlm tuh TP! mak ai mahalnyer... masuk situ pon tix org kasi ni nak beli nasi lemak ngan harge RM19 oke! so mandi je lah kan... x berbaloai kan kan kan nak beli....


oke abes cite merungut ... bukak cite best sikit... sunway lagoon ade zoo... sblm mandi kitorg g masuk zoo...
mule2 tgk binatang terbang, ram-rama pastu burung pastu binatang merangkak, buaya, bear dan byk lagi smpai la end nye byk gak lah binatang peliharaan mereka nih... berbaloi lah kalo korg nak bwk family dtg sunway ni.. walaupon tix dia mahal sikit tp ade zoo n bleh mandi lg.. ni lom masuk part mandi agy... best best3...


ape tuh?? sun bear namanyer^^ kukunye panjang macam hantu dlm cite ratu anjangsmoro


swan yang comel^^


dan kami yang comel hahahah perasan!


tuh blakang tu jambatan sunway lagoon tp arini aku x naik sbb dah penat wat xtvt air^^


sama tp x serupa^^


no comment!


ok ni exit dr zoo, penat berjalan duduk jap rehatkan kaki...^^



nmpak x kt blakang tu, itu la air terjun dr pasu besar.... dan tmpat mak aku melepak dr kol 12 smpai kol 1 tghr... ^^


oke aku nak cite xtvt kitorg yg pertama kt sini.. tuh kat blakang tu... surf simulator yg baru x baru la sbb tahun lepas aku g xde pon... wah best gile... bleh surf 3 kali je tp kali terakhir aku dpt surf dgn jayanye.... sbb aku dah mintak ilmu skit dr org yg berpengalaman.... yg 1st n 2nd xsah cite lah kan... mesti org x caye kan sbb xde picture.. cmne nak tgkap gambo kalo aku ngan laki aku mesn surf n camera n all things simpan dlm peti berkunci hahahha nasib lah^^ tp aku mmg suggest kan kalo sesape dtg sunway g try surfing kt simulator ni.. best sgt bahhhh!!!

lepas tu aku g la men gelongsor dan mandi kt pantai buatannye.. so now i am tanned girl^^


next place ---> lepas dah penat bersuka ria aku pon terduduk kt tepi pantai sbb lapau...^^ ajak mak n laki aku kua sbb dah lapor... after check out from sunway lagoon kitorg pon masuk sunway pyramid utk melahap... 


mak yg lapar asik ckp 'mak nak makn nasi, mak nak makn nasi' itu la alasan sbnrnye mmg nak mkn kt sini pon ... bleh mkn kambing ye mak^^


kitorg pon masuk ler tarbush kt sini sbb ade 'nasi' yang mak aku nak makn... ^^


sbb terlalu lapa sgt kitorg pon order ngan lajunye dan terus tanye bape lame nak smpai then waitress tu ckp 20 min ye cik.. oke 20 min tu leh tertido ye..^^ so kitorg pon bergamba la sbb restoranye cantekkn ala - ala mcm kt arab la ni... smpai aku berniat nak amek gambar sesampainye mknn kitorg tp......
bile mknn smpai perut lebih menguasai pemikiran dan kitorg pon makn la smpai abes then forgot bout something!! amek gambar hahahahaha tulah makanannye dah la sedap dan sampai lupe org keliling kahkahkah^^ so xde lah picture makanan yang sedap giler sbb sumenye dah tersimpan diperut masing2...


settle sumenye amek ler gambo kt depan kedainye jek... nasib la labu... sape suh sedap sgt menunye.. so menu yang mak aku pilih kt situ ialah briyani ayam ngan kambing dan air nye plak mak ngn cikha pilih ice lemon tea , laki aku plak amek manggo lassi ermmm sedapppppnye... sape yg x dpt g mmg rugi lah....


oke amek bau ye masing2.. amek bau ye...


terima kasih ye kerana hadir ke blog saye...^^

No comments:

Post a Comment