-->

Saturday 25 June 2011

CM

CM tu maksudnye coklat moist^^)
arini aku bangun pagi2 sebb nak buat coklat moist for my father....
hadiah hari ayah.....
so aku pon trus kol cousin aku mintak resepi dia yg sedap itu...
dan now i am makin the chocalate moist itu dengan hubby aku skali...
x sabar nak rase coklat moist itu... nyum nyum^^


ni tgh masak tu yang comel tu... hahahaha


before masuk oven....


after masak dan sedang mencurah kan topping ke atas kek


tadaaaa!!! siap di masak dan aku bubuh cheerios atas nye....

ni resepi utk sume ye... lupe plak nak attach skali, kalo x cmne nak buat kan...

kek coklat
-------------

2 biji telor
1 cwn minyak masak
1 cwn gula halus
1 cwn gula perang (klu tkde guna gula hakus juga)

Bahan A
-------------
1 sudu kecil vanilla
1 1/2 cawan susu segar coklat
1/2 cawan air campur dgn 2 sudu kecil nescafe

Bahan B
-----------
2 s/k soda bicarbonate
1 s/k baking powder
1/2 cawan serbuk koko
2 cawan tepung gandum

Cara-cara
-------------
-pukul telor hingga kembang
-masukkan gula dan pukul lagi
-masukkan minyak masak
-ayak semua bahan B dan masukkan sedikit demi sedikit kedlm telor tadi berselang seli dengan bahan A
-gaul sebati
-bakar 45 minit atau smpai masak 170c

Topping
-----------
1/2 cawan serbuk koko (van houtan)
1/2 cawan susu pekat
1 sudu besar minyak
Gaulkan semua bhn dan curah atas kek yg dah sejuk



selamat makan^^)

No comments:

Post a Comment