-->

Wednesday 5 November 2014

Milkboosterku setelah anak 2.

Dah lama sangat nak share pengalaman tentang penyusuan kat uolls ni. Tapi ade je keje yng nak di buat. So hari ni ade masa 30 min waktu rehat akan di isikan dengan menaip blog saya ni.

Cite pasal penyusuan secara ekslusif susu ibu adalah perkara paling berharga dalam hidup saya sebagai ibu 2 org cahaya mata. Anak pertama lahir pada 10 April 2012 dan sekarang dah 2 tahun 7 bulan. Semasa melahirkan anak yang pertama tu, ilmu tentang penyusuan secara ekslusif ni saya cari dalam internet sahaja. maklum la anak pertama memang xde pengalaman langsung, harapkan pada pengalaman orang sahaja. Tapi setiap orang lain2 pengalamannya. Sejak lahirkan ank pertama saya kenali set pantang shaklee dan hanya set itu je yang saya ambil semasa berpantang. Bukan tak percaya pda herba atau set pantang traditional tapi mungkin di sebabkan melahirkan anak secara pembedahan membuatkan saya susah untuk mengambil set traditional yng mungkin mengandungi tungku, bengkung dan herba. Bukan tak boleh ambil herba bila bersalin secara czer ni tp saya nak kan yg terbaik dan cepatkan penyembuhan luka pembedahan tu. Setelah di servey , maka saya pon berkenalan dengan set pantang shaklee yg mengandungi B-complex, vitalea, zinc  dan vintamin c.

lepas bersalin je susu badan memang x kua tp kolestrum je yg kua. so saya yg x bape nak pengalaman pasal susu ibu berasa sgt tertekan kerana tiada susu badan sehinggan 4 hari bersalin. selepas itu baru lah susu badan keluar tapi dengan jumlah sedikit. lebih tertekan bila orang sekeliling memberi nasihat negatif tentang susu ibu. Ada yang menyuruh saya campur dengan susu formula. tapi saya kuatkan hati utk beri susu ibu sepenuhnya sehinggalah anak berusia 6 bulan susu saya betol2 kering. (mungkin sebab malas nak pam)

Baru2 ni saya melahirkan anak kedua secara normal. Susu juga keluar tak berapa banyak semasa pantang tapi saya kuatkan hati untuk menyusu sepenuhnya anak saya dengan susu ibu. Selepas abes pantang saya mengambil Alfalfa yang kelebihannya milkbooster. Memang alfalfa banyak membantu saya. Setiap hari bekerja saya akan pam susu 2 - 3 kali di opis dan direct feeding anak saya apabila di rumah.

Saya juga mengamalkan mknn sunnah seperti kurma, susu kambing dan habatussauda. Sebelum bersalin saya sentiasa berfikiran positif tentang susu ibu dan mengamalkan doa memperbanyakan susu ibu dan zikir ' Ya Matin' setiap hari. Pemakanan yang berkhasiat juga mempengaruhi pengeluaran susu ibu. Susu ibu adalah ubat paling mujarab untuk bayi bawah 1 tahun. kerana setiap kali penyakit dtg menyerang bayi bawah 1 tahun tidak akan di beri ubat atau antibiotik. Susu ibu sahaja yang dapat memerangi segala penyakit yg datg.



Alfalfa complex membantu sebagai milkbooster kepada ibu ibu yang menyusukan bayi secara ekslusif. Mungkin ada yang tak percaya dengan makanan tambahan tapi adakah mereka tahu makanan yang mereka makan cukup nutrisinya?

Hasil pam sebelah pagi. sebotol untuk sebelah sahaja.

Harga bagi alfalfa complex ini amat murah dan boleh di miliki oleh semua orang.

Botol Besar : RM97.50 (700 biji)
Botol kecil : RM 53.70 (330 biji)

Hubungi saya sekarang di 0149132617

SID : 886418
SAKEENA BINTI ABU HAISAN
Shaklee Independent Distributor.

No comments:

Post a Comment