-->

Wednesday 16 April 2014

Puasa semasa mengandung!! Dugaan Ibu-Ibu Hamil

Harini nak cerita pasal semalam. Semalam adalah hari pertama dalam hidup ibulutfi berpuasa semasa hamil dengan kandungan mencecah 25 minggu. Sangat berdugaan. Sahur, nasi dan ikan masak kicap sahaja tapi itu pon menyelerakan di pagi hari. Selepas sahur, ibu tidur balik sebab awal lagi nak bersiap pergi kerja. Lagi pon dah kenyang mata pon mengantuklah. 

Semasa sahur, ibu ambil air sunquit di bancuh dengan 2 sudu ESP (Energizing Soy Protien) . Sangat sedap !! Selain dari itu, ibu ada ambil supplement ibu mengandung dari Shaklee seperti Omega Guurd, B- Complex, Vitamin C dan Vitalea. Semua supplement ni memang wajib ambil semasa mengandung kerana banyak zat dan vitamin yang tak dapat di serap oleh ibu ketika makan. Mungkin kerana cara pemasakan makanan tersebut membuatkan zat dan nutrien hilang.

Sehingga petang hari , ibu hanya berasa lapar sedikit sahaja. Bohong la kalau cakap x lapar langsungkan. Tapi masih boleh bertahan sehingga petang dan berbuka. ^_^

Akhirnya , ibu dan baby dapat berpuasa satu hari penuh semalam. Kami masih ada  baki 8 hari lagi yang perlu di bayar. Hutang perlu di jelaskan sebelum terlambat. Lepas ni tak mahu dah ganti puasa lambat2. Nanti mengandung lagi dah susah nak ganti. Nasib la tiada alahan teruk sampai sekarang. So cepat2 la ibu ganti puasa sebelum bulan Ramadhan menjelang tiba.

Di sini , ibulutfi nak promosi skit tentang Shaklee Product. Shaklee adalah product 100% dari tumbuhan dan semestinya mempunyai sijil Halal. So sesiapa yang baru nak mencuba produk ini tak perlu takut sebab ia 100% Tumbuhan dan selamat.


Untuk mendapatkan produk Shaklee anda boleh hubungi : 0149132617

SID :: 886418 (Sakeena Abu Haisan)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

No comments:

Post a Comment