-->

Friday 4 April 2014

Pragnancy with Supplement

Pragnancy pertama adalah 2 tahun yang lalu. Banyak kenangan manis dan pahit di tinggalkan. Ketika mengandung anak pertama, aku tidak didedahkan kepada apa-apa maklumat tentang mengandung dan kelahiran. Hanya Prof. Google yang banyak membantu aku mencari jawapan sahih.

Tapi mengandung kali ke-2 selepas 2 tahun melahirkan yang pertama membuat aku lebih berpengalaman sedikit tentang mengandung dan kelahiran. Sedikit sebanyak mengajar aku erti kesabaran. Walaupun memang tak reti nak bersabar sebenarnye.

Untuk mengandung kali ini, aku mengambil 100% supplement dari Shaklee berbeza dengan yang pertama dahulu kerana aku belum mengenali Shaklee dalam hidup aku. Bermula kelahiran pertama dahulu aku telah mengambil Set Pantang dari Vitamin Shaklee Product. Sehingga la aku mengandung lagi. Alhamdulillah, bukan nak membangga-bangga kan Product ini tetapi dengan bantuan Shaklee , aku dapat kekalkan tahap kesihatan yang baik semasa mengandung.

Kali ini aku mengambil langkah berjaga- jaga kerana kehamilan yang pertama aku menghidap diabetes di akhir trimester. Sekarang aku menjaga pemakanan aku supaya tidak terjebak lagi dengan diabetes , InsyaAllah.

Vitamin yang aku amalkan setiap hari ialah B-complex yang mengandungi acid folic. Ia membantu memberi tenaga dan menguatkan rahim ibu. Banyak lagi kebaikan B-complex malah bukan untuk wanita hamil sahaja. Selain itu aku juga mengamalkan Vitamin C sejak dari dulu lagi. Vitamin C juga membantu memelihara gusi berdarah dan memberi secukupnya vitamin C yang hilang dari makanan yang kita makan seharian. Ostematrix atau pun pil Kalsium banyak membantu aku dari terkena krem ketika hamil. Kalsium juga membantu membentuk tulang bayi dan menguatkan tulang ibu kerana ketika hamil, bayi menyerap segala zat dari ibunya.

Di atas ini hanya lah beberapa produk shaklee. Bukan semua sesuai untuk ibu hamil dan menyusukan bayi. Jika anda ingin mendapat pengetahuan atau membeli produk Shaklee, sila hubungi Shaklee Independant Distributor anda.

Anda juga boleh hubungi saya di 0149132617 .

 

No comments:

Post a Comment