-->

Friday 20 January 2012

my 1st Degree

rasenye dah lebih 3 tahun aku menetap di Parit Raja, Batu Pahat. Dan selama itu la aku berulang alik dari KL ke BP yang mengambil mase 3 jam (kalo nek bus). Kalo nak ikut kan beribu2 duit habes utk mendapat 1st Degree ni. TP berbaloi!!

why its BERBALOI? ni yang nak cite ni heheheh
Untuk dapatkan Degree in Mechanical Engineering bukan mudah bagi seorg wanita cehhh.
Untuk dapatkan Degree in Mechanical Engineering bukan mudah bagi aku!!
aku lakukan ape saje untuk menamatkan zaman degree ni walaupun setelah dimarahi oleh lecturer dek kerana thesis yang x seberapa nak bagus.. tp x pe akhirnye aku berjaya menJILIDkan thesis aku yang x 'seberapa tu'


Opppsss aku nak cite pasal hidup aku seorg student degree kt UTHM.
Untuk dapatkan Degree in Mechanical Eng with Honours di UTHM memerlukan 3 tahun bersengkang mata (ia ke?) dan itu hanyelah batch aku yg terakhir kalo x silap lah sebab selepas batch aku sume student lepasan Poli cm aku kene amek 4 years utk dapatkan degree tu.. kire aku ni bernasib baik la yek ^^)

Okey, balik balik utk dpt kan degree bukan mudah ye ! bukan mudah !
1st skali kene ade kesabaran yg tinggi kalo x separuh jln je la ko ye !

Sebab kite akan jumpe mcm2 ragam manusia di sekitar kite. yang boleh membuatkan aku jadi HBP n ade gak yg menggembirakan.
okey la di pendekkan cite sebab aku dh kebas tangan naip pepanjang ni ( maklum la org mengandung x minum susu memey cmni ) ^^)

Kronologi Hidup Di UTHM

January 2009 - ditinggalkan mak di UTHM utk pendaftaran (aku ingt lagi mak aku leh pegi Cherating mase                        
                        aku masuk daftar kt UTHM tu ) tu la 1st dugaan bergelar siswazah.
                        Bermula la hidup aku sebagai student
                        mule2 masuk je aku dpt satu bilik ngan senior yang amat baik hati melayan aku yang byk 
                        tanye ni heheheh ( yeke?) kalo x tanye sesat jalankan hehehehehe
                        lepas dah masuk blaja mule la kenal ngan dak satu klas aku....
Ogos 2009 - aku di kenalkan dengan ehemmm ehemmm heheheh maklum ler time tu kan ke aku ni single 
                     mingle... so org nk kenal kan aku pon ape lagi gatal kemain haha^^_
                     rasenye 4hb time tu dia kol aku n aku layankan je... tup tup 8 hb dah nak ajak jumpe ^^)
                     cepatnye proses ni ? oleh sebab dia kawan aku yg kenalkan so aku pon decide utk g dating 1st 
                     time ngan dia hehehhe.
December 2009 - kami direstui oleh parent dn dia pon masuk le meminang anak org yg x abes blaja lagi... 
                           heheh janji lagi 2 tahun dari tarikh engaged TP....
December 2010 - aku pon married la ngan dia ^^) [gatalnye la aku ni x bes blaja dh kawen] itu la di namakan 
                            jodoh ! kau ade! after pelbagai dugaan kami decide utk kawen end of 2010 year. dan 
                            kami pon hidup macam biase lepas tu. sorg duk KL sorg duk BP -_-
                            bus KKKL je la pengerat hubungan kami ^^) [tq KKKL sebab bw sy dengan selamat]
July 2011 - i am pregnant ^^) [ade lagi 1 semester utk abes tp redah je la sebab due pon lepas abes blaja 
                  kan] so aku teruskan semster akhir bergelar siswi di UTHM
January 2012 - i am finish my Degree and will be cont with Master in Housewife ^^) hahahaha

thats all my kronologi kt UTHM :)



No comments:

Post a Comment