-->

Thursday 8 November 2012

Beauty From Allah , Alhamdulillah

Ramai org bile jumpe adam tanye aku macam mane kulit adam leh bersih je.. xde ruam... especially mom-to-be.

aku xtau nak jawab mcm mane kat korang sume.. Adam Lutfi memang dilahirkan cerah dan kulit bersih. Tapi mase dalam pantang biase la ade ruam susu dan pans skit kat muka dia , almaklum la mase lam pantang xleh bukak kipas kekuat. baby pon x leh kene kipas lelaju. so sebab tu kot dia kene ruam tu. Tapi bile dah besar sikit ni muka dia clear je...

ade la petua dan ikutan org aku buat mase pregnant dan lepas bersalin aritu :

1. mase pregnant aku tetiap hari makan oren sunkist. [ade member yang suruh sbb adik dia amalkan dan berjaya]
2. mase dah 30week cmtu la aku ade minum air kelapa. [org kate kulit baby akan bersih bile lahir nanti.]
3. mase lepas bersalin aku makan oren sunkist tetiap hari sebab c-zer [so impak nye kat adam la sebab dia bf kan]
4. aku minum ESP after a month bersalin dan adam still bf lagi [so impak nye jugak kene kat adam sbb esp tu buat kulit jadi cantek]
5. mase pregnant dulu jugak aku ade la minum soya kotak, ade la dlam 4-5kotak :]
6. yang paling penting mengaji Al-Quran, mase pregnant dulu tetiap malam aku mengaji [bukan nak berlagak] tp mmg ni petua la kan...

alhamdulillah , tq Allah
 

No comments:

Post a Comment